W wyniku postanowień Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13. marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego,
począwszy od dnia 14. marca 2020 r. zajęcia grupowe nie odbywają się aż do odwołania.


Ziarenko spokoju to moja autorska metoda pracy z redukcją stresu, którą oparłam o wieloletnie doświadczenia w pracy w sporcie, gdzie wykorzystywane narzędzia treningu mentalnego muszą być przede wszystkim efektywne. Na zajęciach wykorzystuję trzy elementy, które mają wpływ na nasze samopoczucie: ruch, oddech i wyobraźnię (obrazy mentalne). To połączenie sprawia, że odczucie relaksu pojawia się wszystkich trzech poziomach: fizycznym, emocjonalnym oraz mentalnym, na których to odczuwamy skutki działania stresu.

Zajęcia są połączeniem relaksacji z medytacją. Relaksacja jest świadomym rozluźnianiem napięcia (fizycznego lub emocjonalnego) w ciele. Medytacja jest stanem rozluźnionej koncentracji na chwili obecnej, który sprzyja wyciszeniu umysłu. Na zajęciach łączymy oba te elementy, aby stopniowo zwiększać poziom rozluźnienia i wyciszenia na wspomnianych wyżej poziomach. Medytacja prowadzona na zajęciach ma charakter świecki.


Na zajęcia relaksacji z medytacją może przyjść każdy. Oto kilka przykładowych dolegliwości, które być może Ciebie dotyczą:

– żyjesz w dużym napięciu emocjonalnym (sytuacja w pracy albo w domu),

– często odczuwasz zmęczenie,

– szybko się denerwujesz i łatwo Cię wyprowadzić z równowagi,

– masz tzw. gonitwę myśli – często możesz doświadczyć tego przed snem,

– masz problemy z zasypianiem,

– nawet po odpoczynku nie czujesz się wypoczęta/y,

– często odczuwasz zmęczenie,

– masz obniżony nastrój,

– cierpisz na nadwrażliwość bodźców,

– trenujesz i chcesz szybciej się regenerować.


Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak bardzo nasze ciało jest spięte
– przyjdź i sprawdź to na sobie.




KORZYŚCI Z ZAJĘĆ

Regularna praktyka przede wszystkim pozwala przywrócić wewnętrzną równowagę i spokój. Ponadto:

– pomaga obniżyć poziom napięcia,

– pozytywnie wpływa na jakość snu,

– poprawia stabilność emocjonalną,

– pozytywnie wpływa na jakość i efektywność działania,

– wycisza umysł i sprzyja skuteczniejszemu podejmowaniu decyzji,

– poprawia samopoczucie,

– sprzyja leczeniu depresji i stanów lękowych,

– dodaje energii do działania,

– zwiększa świadomość ciała.


O ZAJĘCIACH

Zajęcia odbywają się w szkole Joga na Dębnikach (ul. Bałuckiego 9 w Krakowie). Rozpoczynają się od łagodnej pracy z ciałem, aby wstępnie rozluźnić napięcie na poziomie fizycznym. Jest to delikatne rozciąganie, automasaż, shaking oraz praca z powięziami.

Część relaksacyjno-medytacyjna odbywa się w leżeniu na plecach, ale pozycję tę można zmieniać dowolnie w ramach własnych potrzeb. Stan rozluźnienia i relaksu pogłębiamy poprzez pracę z oddechem oraz obrazami mentalnymi (wyobraźnią), prowadzony w formie opowieści.

Zajęcia kończą się przywróceniem neurologicznym – wyjściem ze stanu głębokiego relaksu, ale pozostawieniu uczucia wewnętrznego spokoju i odprężenia.


ZAJĘCIA W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o zajęciach. Jeśli nie znajdujesz odpowiedzi na swoje napisz do mnie, a znajdzie się tu odpowiedź na nie 🙂



> Dlaczego zajęcia nazywają się Ziarenko Spokoju?

O tym skąd wzięła się nazwa pisałam tu.

> Jak przygotować się do zajęć?

Przed zajęciami warto jest zjeść lekki posiłek, aby nie przyjść na nie z pustym żołądkiem. Jeżeli łatwo marzniesz – weź grube skarpety albo swój śpiwór. Na miejscu są maty, koce i wałki, z których możesz korzystać, aby zapewnić sobie komfort termiczny i wygodną pozycję podczas relaksacji.

Zajęcia mają charakter prowadzony (tzn. prowadzę przez kolejne kroki rozluźniania się na poziomie fizycznym, emocjonalnym oraz mentalnym), zatem jeśli relaksacja czy medytacja są dla Ciebie nowością możesz śmiało przyjść i doświadczyć ich na sobie. Jeśli masz pytania lub wątpliwości napisz do mnie, albo zapytaj na miejscu.

> Co jeśli zasnę?

To nic 🙂 Zdarza się, że uczestnicy zasypiają w trakcie relaksacji. Bardzo często jest to oznaka zmęczenia i przepracowania, jednak z czasem czas świadomej koncentracji się wydłuża. W trakcie zajęć w sali gra muzyka, która w części relaksacyjnej sprzyja obniżeniu częstotliwości fal mózgowych – nawet jeśli świadomie nie będziesz tego rejestrować to Twój system nerwowy i tak odbiera te bodźce i na tym skorzysta.


> Nie umiem „wyłączyć się” podczas zajęć, czy to źle?

Trudno jest z marszu przebiec maraton. Z nauką relaksacji jest tak samo, więc daj sobie czas. Regularne ćwiczenia pozwalają nauczyć się jak osiągnąć ten stan nie tylko na zajęciach, ale również w życiu codziennym.


> Nie wiem czy dobrze sobie wyobrażam to o czym mówisz.

Wyobraźnia oraz efekty jej działania są wyjątkowe dla każdego z nas. To w jaki sposób wyobrażasz sobie to, o czym mówię jest właściwe i dobre dla Ciebie.

> Czy da się zrelaksować w grupie obcych osób?

Naturalnie. Każdy przychodzi dla siebie i koncentruje się na własnych odczuciach oraz wrażeniach płynących z pogłębiającego się stanu relaksu. Podczas zajęć światło jest zgaszone a uczestnicy zamykają oczy, co również sprzyja poczuciu intymności i zachęca do skupieniu się na sobie i swoich odczuciach.